Thursday, October 1, 2015

Czy wiesz, co to jest 'ladle'?

http://tinyurl.com/o46j5b4
Ja już wiem..., więc się podzielę!  Jest to tzw. chochla, lub - jak chcecie - łyżka wazowa... Trzeba przyznać, że bardzo przydatna rzecz w kuchni... szczególnie jak ktoś spożywa dania w postaci ciekłej... mam na myśłi głównie zupy :)

Jak zapamiętać słówko 'ladle'? Ja mam na to prosty przepis... Słówko 'ladle' wymawia się tak i jak się wsłuchacie w wymowę, to usłyszycie, że pierwsza sylaba tego wyrazu wymawiana jest 'lej'... potem jeszcze mamy 'dl' :) Ale mnie to wystarczyło, żeby dorobić do chochli teorię na jej zapamiętanie, która przedstawia się następująco... "Lej... dużo lej..." - 'ladle' kojarzy się bowiem bez dwóch zdań z 'laniem', a do tego jeszcze taaaaką chochlą! Więc lej... dużo lej... i mamy ladle :)


Przy okazji... na co można się jeszcze natknąć, co znaleźć w kuchni?
  • DZBAN(EK) JUG
  • SOKOWNIK JUICE EXTRACTOR
  • CZAJNIK KETTLE
  • WAGA KUCHENNA KITCHEN SCALES
  • NACZYNIA KUCHENNE KITCHEN UTENSILS
  • NÓŻ KNIFE
  • CHOCHLA LADLE
Which of the things above have you used recently?

No comments:

Post a Comment

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...