Wednesday, September 2, 2015

What are you pegging away at now?

Hello! Dzisiaj pierwszy roboczy dzień w szkole... Wczoraj było jeszcze jako tako :) ale przed nami kolejny rok pracy... dlatego właśnie dzisiaj taki oto czasownik frazowy...



peg away


Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

Znaczenie? Cóż... czasownik ten oznacza zwyczajnie tyle co 'tyrać', 'harować'... :) Może pierwszego dnia w szkole, jeszcze za wcześnie w sumie mówić o tyraniu..., ale tym, którzy w tym roku przejmą się szczególnie, bo na przykład uczą się do matury, tyranie nie powinno być obce... :)

Kilka przykładów:
  1. Last year I was pegging away at preparing training sessions for teachers.
  2. What are you pegging away at now?
  3. My son had been pegging away at English before he eventually did a CAE exam.
  4. I think it's time to peg away at another post...
Moje pytanie do Was?
What are you pegging away at now?

6 comments:

  1. Chyba 'took an exam' a nie 'did' przystępować do egzaminu to 'take an exam'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witaj Aga! Dzięki za Twoją wrażliwość... Masz rację, że angielska kolokacja brzmi 'take an exam' jeśli mówimy o zwrocie 'przystąpić do egzaminu'... ale mam też dla Ciebie wiadomość :), że o podchodzeniu do egzaminów w angielskim można mówić za pomocą trzech czasowników, mianowicie TAKE/SIT/DO :) Zerknij tutaj: http://www.macmillandictionary.com/dictionary/british/exam

      Delete
  2. rzeczywiście, a tak mi to jakoś nie pasowało, że skomentowałam bez zajrzenia do słownika. 'Sit' też używałam, ale 'do' mi jakoś nie brzmiało a jednak tym razem można i tak i tak. Człowiek uczy się całe, życie ;-) I choć moja praca już nie jest zwiazana z językiem, staram sie nie opuszczać w angielskim to jednak zawsze coś takiego wyskoczy. ;-)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spoko... wszyscy się uczymy! :) Przy okazji wpadłem na Twojego bloga... bardzo ciekawy :) Skąd czerpiesz inspiracje? :) Have a great day!

      Delete
    2. Dzięki. Inspiracja przychodzi sama podczas przeglądania podręczników, netu a ostatnio słownika etymologii online. No a wpisy dla mam i opiekunek są oczywiście zainspirowane moją córką. Natomiast wpisy w tym miesiącu są związane z akcją "Miesiąc Języków" tam podobnie jak w akcji "w 80 blogów"ogólnie tematy omawiamy i ustalamy na zamkniętej grupie na FB. Przy okazji zapraszamy. Do grupy można się zapisać jeśli posiada się bloga językowego lub kulturowego. Organizujemy też spotkania w realu 😊

      Delete
    3. Dzięki za wpis. Niezły rozstrzał informacji... Dzięki za zaproszenie, zaraz zerknę na fb :)

      Delete

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...