Monday, July 6, 2015

Do you like bananas?

I do. :) However, they say that too many a day will grow you fat. Do you think it's true? What if I ate only bananas? Would it be a good deal if I decided to cut out bread, meat, and other all other things and lived on just bananas? Hmmm....

O bananach warto wiedzieć, że przed spożyciem, należy je obrać... Jestem bardzo serio... Znam jedną osobę, którą widziałem na żywo (starszej daty), która jadła banana w skórce pokroiwszy go ładnie w krążki :) Jestem w stanie to zrozumieć, bo sytuacja miała miejsce w czasie, kiedy w Polsce banan był jak UFO i nie było dostępu do Internetu, więc nie każdy musiał wiedzieć, jak do banana się zabrać :) W każdym razie obierać banana i nie tylko,  to peel... Więc można spokojnie od teraz powiedzieć:

Peel your banana first!

A z czego obieramy banana? Właściwie, to nie słyszałem chyba nigdy, żeby ktoś w ogóle mówił o obieraniu banana oraz z czego je się obiera... Ale tak naprawdę, to chyba ze skórki... chociaż brzmi to dziwnie... Aczkolwiek, wywalić się można właśnie na skórce od banana... Więc skórka wydaje się być ok :) Po angielsku powiemy...

BANANA SKIN

Więc, jeśli chcecie komuś powiedzieć, że banana najpierw obieramy ze skórki, to powiedzcie:

Peel your banana skin first!

A jak poprosić o kiść bananów w sklepie? Cóż, normalnie mamy takie czasy, że się o nic nikogo nie prosi... Ale może ktoś ma jeszcze tę przyjemność kupować w małym lokalnym zieleniaku... Wtedy warto poprosić tak:

Could I have this bunch of bananas, please?

Skoro już o bananach, to przypomniały mi się jeszcze dwa fajne zwroty z bananami... Otóż bananów fajnie się używa do mówienia o wściekłości :) Są takie oto dwa zwroty, które warto znać...

TO GO BANANAS

... czyli zwyczajnie wściec się, oraz drugi - jeszcze fajniejszy...

TO DRIVE SOMEBODY BANANAS

.... czyli doprowadzić kogoś do szału :)

Podobno skórka z banana dobrze robi na cerę? Wiecie coś o tym? :)

2 comments:

  1. A podobno skórka od banana jest jadalna i, co więcej, przeciwdziała depresji ;) Ale zamiast ją jeść to można tchnąć w nią drugie życie i np. wybielić nią zęby, albo wypucować buty :D O cerze nic mi nie wiadomo :)

    Poza tym, "banana skin" oznacza nie tylko skórkę, ale również wpadkę, kompromitację.

    Takie mnie naszły refleksje na temat skórki. Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki Asia za wpis :) no zobacz Ty... nie miałem pojęcia, że można bananową skórą umyć zęby! :) nieźle :) a co do 'jadalności' skórki... może dziadek wiedział jednak coś więcej :)

      Delete

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...