Friday, February 6, 2015

Jakby nie patrzeć idzie wiosna... niby jeszcze trochę... ale co tam...



Dzisiaj o ptakach... a właściwie o jednym ptaszku :) Ornitologiem nie jestem, ale chcę powiedzieć o tym ptaszku dzisiaj...

WREN

Skąd wziął się dzisiejszy pomysł na tego akurat ptaszka? Cóż... dochodzę do słów na tym blogu na różne pokrętne sposoby... Otóż jakiś czas temu zastanawiałem się co znaczy nazwisko pewnego słynnego londyńskiego architekta, którego jednym z dzieł jest wspaniała katedra Św. Pawła w Londynie, którą - tylko troszkę się pochwalę - miałem przyjemność oglądać z zewnątrz i wewnątrz osobiście kilka razy w życiu...

Może wiecie co to za gostek? Jeśli nie, to czegoś się nauczycie :) Facet nazywa się Christopher Wren... Tak! Właśnie WREN, czyli tak jak ptaszek, o którym dzisiaj mowa... W sumie, chcąc przetłumaczyć na polski imię i nazwisko tego wspaniałego architekta, to brzmiałoby ono dość ciekawie...

KRZYSZTOF STRZYŻYK :)

No i tak, doszliśmy do nazwy ptaszka... czyli do 'strzyżyka' :) W życiu chyba nie widziałem gada, ale ładniutki taki tak na pierwszy rzut oka :) Na pewno ładniejszy od papug mojego syna :)

My question to you:
Does anybody know anything more about this bird? Where can I see it? Does it live in Poland?

2 comments:

  1. I dont have the foggiest idea. Like the blue colour on its head though :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, it's a lovely birdie! I wish I could live in some forest, in a log hut when I retire...

      Delete

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...