Wednesday, February 25, 2015

Co to za roślina?



Jest to dzika roślinka o żółtych kwiatach i słodkim zapachu? Znasz się na kwiatkach? Ja niestety nie... Ale mam wrażenie, że gdzieś tę roślinkę widziałem...

Skąd przyszła mi do głowy ta akurat roślina? Żaden normalny człowiek nie wpada na takie pomysły jak ja, chyba, że interesują go takie kwiatki... Mnie jednak zastanowił fakt, że w angielskim roślinka ta nazywa się...

COWSLIP

I zacząłem się zastanawiać, co ma krowa z, jak się potem dowiedziałem pierwiosnkiem lekarskim; ma tyle, że słowo wywodzi się z Old English (staroangielski) i jest to zlepek dwóch starych słów, które dzisiaj można przetłumaczyć, jako krowa i łajno :) Tak naprawdę roślinka powinna się nazywać 'krowi odchód', a tu masz :) ... pierwiosnek i do tego lekarski :) Pewnie roślinki te rosną lepiej na krowich kupkach :) Może ktoś zorientowany się wypowie ;)

My question to you:
What do you know of cowslips?

No comments:

Post a Comment

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...