Friday, November 29, 2013

Jak bardzo byliście zakochani?

Ja bardzo... Najlepiej wyrazi to dzisiejszy idiom:

TO FALL HEAD OVER HEELS IN LOVE

Znaczenie:

  • zakochać się po uszy
Słówka z idiomu:
  • fall - spadać
  • head - głowa
  • heels - pięty, obcasy
  • love - miłość
Skąd taka dziwna wizja pomiaru tego jak bardzo się ktoś zakochał? W literaturze można znaleźć wytłumaczenie, że jak ktoś fizycznie zalicza glebę, to faktycznie wygląda to tak, jakby w pewnym momencie stopy (czyli pięty) po upadku znajdowały się nad głową, czyli 'heels over head'... Ale idiom jest przecież odwrotnie!? Tak, ponieważ w osiemnastym wieku odwrócono szyk wyrazów właśnie po to, by wykorzystac ten idiom do mówienia o tym jak bardzo się ktoś zakochał... 




2 comments:

  1. no bardzo ciekawą propozycje masz na nauke angielskiego na swoim blogu, ja mam problem z angielskim więc przyda mi się tak samo jak zaciekawił mnie film https://www.facebook.com/olivegreenthemovie wyjdzie jednak dopiero w przyszlym roku ale może okaać się pomocny, może bedziesz też miała ochotę coś o nim napisac, serdecznie pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki za wpis, zachęcam do nauki tego pięknego języka i do częstego odwiedzania mojego bloga :)

      P.S. miała --> miał (Rafał - miło mi)

      Delete

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...