Saturday, October 26, 2013

How would you describe the politics in Poland?

Witajcie! Dzisiaj trochę o polityce... ale tylko trochę... O polityce można oczywiście mówić bez końca i w najróżniejszych konfiguracjach, ale ja dzisiaj bardzo króciutko na ten temat :) Nie jestem specjalnie zainteresowany politykąi dlatego też, między innymi, nie mam telewizora w domu :) ...tam ciągle o polityce, a zbyt dużo z tego nie wynika, a czas łątwo zmarnować... tym bardziej, że polityka w naszym kochanym kraju, moim skromnym zdaniem, ma znamiona czegoś, co można nazwać

WEDGE POLITICS

Poza tym, że jest to fajny i chyba jednak niestety mający zastosowanie w polityce idiom, to warto też przyjrzeć się słówkom, które go tworzą i od tego chyba zaczniemy. Otóż idiom składa się z dwóch słów:

WEDGE - klin oraz
POLITICS - polityka

O ile drugie słowo jest raczej łatwe do rozpracowania, to pierwsze, czyli 'klin' już nie koniecznie :) Chciałem wspomnieć o 'klinie', ponieważ w polskim także mamy kilka zwrotów z tym słowem i zazwyczaj są to zwroty o negatywnym zabarwieniu, np. 'zabić komuś klina' albo za Newsweekiem cytując "To Kaczyńscy chcą wbić klin między nas i Janka - twierdzi Bronisław Komorowski". Jak więc widać 'klin' jest wykorzystywany po to, by 'zbić' z tropu, by wprowadzić rozdźwięk, niezgodę, itp. Dlatego moja dzisiejsza propozycja powinna być w pełni jasna. 'WEDGE POLITICS' to taka polityka, zachowanie, działania, która ma na celu rozbicie jedności, skłócenie, wywołanie konfliktu i tym podobne.

Czy mam zatem rację, że polska polityka może śmiało być nazwana 'wedge politics'? What's your opinion?



No comments:

Post a Comment

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...