Wednesday, April 24, 2013

How to apologize, explain and give excuses?

Today I wanted to give you a few ways of apologizing, explaining and giving excuses. These are a  few of my suggestions:

  • I'm so terribly sorry! - Tak ogromnie mi przykro!

  • I'm so sorry, but... - Bardzo mi przykro, ale...

  • Sorry, it was my fault. - Przepraszam, to była moja wina.

  • I'm so sorry for (-ing)... - Bardzo przepraszam za...

  • I'd like to say sorry for... - Chciałbym przeprosić za...

  • I wasn't thinking. It was very silly of me. - Nie pomyślałem. To było gupie z mojej strony.

  • Please, let me explain... - Proszę, pozwól mi wyjaśnić.

  • It was because... - Stało się tak, ponieważ...

  • And that is why I couldn't... - I dlatego nie mogłem...

  • I want to apologize for (-ing)... - Chcę przeprosić za...

  • I'm really sorry, but I couldn't prevent this. - Bardzo przepraszam, ale nie mogłem temu zapobiec.

  • I have no excuse for it. - Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie.

  • I have a confession to make. - Muszę coś wyznać.

My question to you:
Do you know more? Send them in!

No comments:

Post a Comment

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...