Monday, August 27, 2012

Ciekawa propozycja kursów... także angielskiego...


W ostatnim czasie postanowiłem rozpocząć naukę hiszpańskiego. Zachęcony przez znajomych („to taki łatwy język!”, „będziesz mógł dogadać się na wakacjach!”, „w Hiszpanii jest super!”) zacząłem przeszukiwać internet w celu znalezienia perfekcyjnej metody nauki. Od razu odrzuciłem zajęcia w klasie, ponieważ:
  1. Nie mam ochoty tracić czasu na stanie w korkach
  2. Z doświadczenia wiem, że na zajęciach rzeczywisty czas mówienia ucznia wynosi jakieś 5 min (jak dobrze pójdzie)
  3. Nie chcę przepłacać i denerwować się, jeśli opuszczę zajęcia ;)
W tym samym czasie zadzwoniła do mnie znajoma z Niemiec. W rozmowie napomknąłem jej, że zacząłem naukę hiszpańskiego, a ona poleciła mi kursy Lingorilla, z których sama korzysta od pewnego czasu.  Ponieważ z entuzjazmem opowiadała o swoich postępie w  nauce („wczoraj rozmawiałam z klientem z Irlandii i udało mi się dogadać!”)  postanowiłem dać im szanse, choć nie byłem przekonany co do efektów. Nauka przez oglądanie filmów wideo? Brzmi trochę dziwnie.

Na szczęście jak się okazało filmy wideo to tylko jeden z elementów kursów Lingorilla.  Poza krótkimi scenkami wideo zaczerpniętymi z codziennego życia. Użytkownik ma  do dyspozycji szeroki wachlarz interaktywnych ćwiczeń (od krzyżówek przez wideo quizy do wypełnianie luk) oraz gier edukacyjnych. Każda lekcja rozpoczyna się od krótkiej sekwencji wideo, która można obejrzeć dowolną ilość razy. Do dyspozycji mamy też  transkrypcję dialogu w języku, którego się uczymy (obok) oraz napisy (które można włączyć i wyłączyć).  Jeśli nie zrozumiemy jakiegoś wyrażenia możemy je sprawdzić w słowniku online lub skorzystać z wykazu haseł. Dla mnie najwygodniejszym sposobem okazało się ściąganie wykazu haseł na dysk, a następnie drukowanie ich, by móc powtórzyć słownictwo.  Po obejrzeniu scenki czekają na nas ćwiczenia i gry edukacyjne, dzięki którym można powtórzyć i ugruntować zdobytą wiedzę. Jeśli chcemy możemy też ściągnąć wideo w formacie MP3, by móc odsłuchać dialog ponownie poza domem.

Jeśli chodzi o samą zawartość kursu to byłem pozytywnie zaskoczony.  Scenki odgrywane są przez native speakerów i są dość realistyczne (jak na kurs językowy) ;) . Słownictwo zawarte w dialogach jest praktyczne (a nie wydumane) i jeśli przerobi się cały kurs od deski do deski nic, to nie powinno nas zaskoczyć, lub innymi słowy powinniśmy być w stanie dogadać się w każdej sytuacji zagranicą. Sama platforma jest skonstruowana w sposób przejrzysty i funkcjonalny, tak żeby użytkownik nie musiał zbyt wiele zastanawiać się lub tracić czasu na wyszukiwanie poszczególnych funkcji. Wzrok przyciąga ładna biało-pomarańczową szata graficzny z logiem z Lingorillą. Lingorilla to sympatyczna gorylica, a także według autorów strony pomysłodawczynią całej metody nauki (dla entuzjastów istnieje nawet możliwość zakupu koszulek z jej wizerunkiem).

Jedynym problemem podczas użytkowania kursu hiszpańskiego  okazał się kompletny brak objaśnień gramatycznych. Co prawda same scenki były dość proste – w końcu to kurs dla początkujących, lecz mimo to wolałbym dowiedzieć się, czegoś więcej o gramatyce języka, którego się uczę. Moja znajoma korzystała wcześniej z kursu języka angielskiego wspominała, że objaśnienia takie były zawarte w kursie, dlatego napisałem do obsługi klienta z pytaniem, dlaczego nie ma takich objaśnień w języku hiszpańskim.

Odpowiedź przyszła bardzo szybko i objaśnienia gramatyczne, w postacie krótkich scenek wideo z wirtualnym nauczycielem, mają zostać dodane w kolejnym miesiącu.  Niezbyt duże pocieszenie dla mnie po przerobieniu całego kursu, jednak przy okazji miałem możliwość sprawdzić, czy ich obsługa klienta działa

Ogółem jestem dość zadowolony z kursów Lingorilla. Czy mogę je polecić dalej? Myślę, że tak. Historie są ciekawe, słówka i wyrażenia praktyczne oraz może stanowić dobra alternatywę lub uzupełnienie dla tradycyjnych zajęć w klasie. Czy jest to metoda dla każdego? I tak i nie. Na pewno sprawdzi się w przypadku osób systematycznych, które są w stanie poświęcić trochę czasu każdego tyg na naukę języka. 

Te osoby dostaną do dyspozycji wysokiej jakości materiały w przystępnej cenie i możliwość mobilnej nauki (gdzie i kiedy zechcesz). Sama metoda z tego, co udało mi się dowiedzieć była już także wielokrotnie honorowana w Niemczech jak i na arenie międzynarodowej. Jeśli chcecie sami przekonać się lub spróbować nauki z kursami Lingorilla proponuję odwiedzić stronę www.lingorilla.com i skorzystać z darmowych lekcji demo. Życzę owocnej nauki!

No comments:

Post a Comment

Say something here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...